|

איך קונים מכונת תפירה- שאלות נפוצות

כל יום מגיעה אלי לפחות שאלה אחת בנושא של מכונות תפירה.

אז החלטתי לרכז כאן את השאלות שמגיעות אלי כי השאלות חוזרות על עצמם, ואני בטוחה שכל אחת שרוצה לקנות מכונת תפירה מתלבטת בעניין.

השאלה שהגיע אלי היום:

אין לי כסף כרגע לקנות מכונת תפירה רצינית, וחשבתי לקנות את המכונות תפירה שנמצאות בחנויות הצעצועים שעולות 200 ש"ח מה דעתך?

תשובה:

מכונת תפירה של ילדים עובדת על חוט אחד עליון, המטרה של החוט התחתון במכונת התפירה היא לתפוס את החוט העליון. כלומר בלי החוט התחתון התפר לא נתפס ולא מחזיק מעמד יותר מחמש שניות אחרי שהוא יוצא מהמכונה. מכונת תפירה לילדים היא לא נועדה לתפירה אפילו לילדים, זה משחק נטו, יש לי אחת כזאת בבית שקיבלנו מתישהו, זה לא עובד. מעבר לזה שמרוב שמנסים שזה יהיה בטיחותי, כל מה שקשור להחלפת החוט וההשחלה של החוט למחט הוא כמעט בלתי אפשרי כי המחט עצמה מוגנת מאד. בקיצור מכונת תפירה שהיא צעצוע היא צעצוע. שהילדה תרגיש כאילו היא תופרת אפילו שזה לא תופר אפילו תפר ישר.

אגב אותו דבר לגבי מכונות תפירה ידניות כאלו שמוכרים בכל מיני עלוני פרסומת, הן לא שוות את הכסף שדורשים עליהם, אם אין כסף עכשיו תחסכי עד שיהיה ותקני משהו שתוכלי להנות ממנו.

שאלה נוספת שמגיעה אלי הרבה פעמים:

אני רוצה לקנות מכונת תפירה, לא תפרתי מעולם ואני לא יודעת אם אני בכלל אוהב את זה, חשבתי להתחיל על מכונת תפירה יד שניה. האם את מכירה דגם מסויים שכדאי לי לחפש?

תשובה:

אני אוהבת לתפור על מכונת תפירה שתופרת בכיף, כלומר שהחוט לא נתקע למטה ולא נקרע למעלה, שאפשר להחליף לה רגלים בקלות ושהתפר יוצא יפה, שהמחט מחזיקה את עצמה במקום בלי להשבר מכל תפר קטן.

זה כל מה שאני דורשת ממכונת תפירה בסיסית.

מכונת תפירה יד שניה היא מכונה שאת לא יודעת מה עבר עליה, אולי היא שכבה כמה שנים במחסן העלתה אבק ורטיבות, אף אחד לא טיפל בה ואת לא יודעת מה מצב השינים הפנימיות, האם כל הגומיות (אם יש כאלו זה בדרך כלל במכונות ישנות) עדיין טריות ולא צריכות החלפה, מה מצב השימון, איך הדסקיות הפנימיות עובדות, האם אין חלקים שבורים בפנים, ויותר מהכל איך היא תופרת, האם היא לא עושה בעיות?

דווקא מי שלא תפרה מעולם צריכה מכונת תפירה שתהיה בשבילה נוחה ושלא תעשה בעיות. אני לא מוכרת מכונות תפירה אבל אני נתקלתי בכמה מכונות תפירה בכל מיני סדנאות שהעברתי שצריך להחליף אותם דחוף , וראיתי נשים פשוט נאבקות במכונה, כל רגע החוט נקרע, המחט נשברת, הגלגלים לא זזים. באמת אם את לא יודעת אם תאהבי את התפירה, קני מכונה פשוטה אבל חדשה, מקסימום את יכולה למכור אותה כל עוד היא באחריות.
 

אם את מחפשת מכונת תפירה יד שניה בכל זאת?

חפשי אחת שעדיין באחריות החנות שממנה היא נקנתה. כלומר מאשה שקנתה מכונת תפירה אבל לא השתמשה בה יותר מדי.

ויותר טוב, להגיע לחנויות של מכונות תפירה ולראות אולי יש להם מכונת תפירה יד שניה במצב טוב ויחסית חדשה (כלומר כזאת שלא עבר עליה עדיין עשור). מכונת תפירה משומשת כדאי לקנות בחנות מסודרת שהעבירו אותה טיפול לפני שהעמידו אותה למכירה ושאת יודעת שיש לך לאן לחזור, דרשי אחריות על המכונת תפירה כדי שתוכלי לחזור אליהם אם המכונה לא עובדת כמצופה.

כשתופרים על מכונת תפירה ביתית יש משמעות גם לגיל של המכונה, מכונות תפירה ישנות מדי, אין להם את הפונקציות שמכניסים היום למכונות תפירה וחבל כל כך הרבה הנאה נמנעת ממך אם את קונה מכונה כזאת.

מה תקציב ראלי למכונת תפירה חדשה וטובה?

אם זו פעם ראשונה שאת תופרת, ואת עוד לא יודעת מה יהיה, אם תאהבי את זה, אם יהיה לך זמן לתפור, ובכלל כמה באמת תשתמשי במכונה, כדאי להקציב תקציב של כ2000 ש"ח, זה תקציב יחסית קטן למכונה פשוטה אבל טובה. יש מכונות תפירה יותר זולות אבל בדרך כלל הן שייכות לסוג המתסכל שיגרום לך לנטוש את התפירה מהר.

כמובן שאם את יכולה להשקיע יותר תקבלי תמורה טובה יותר ותוכלי להנות יותר מהמכונה שלך, אני ממליצה להתיעץ עם אווה גזית לגבי סוג המכונה המדויק, אווה יש לה הרבה ניסיון במכונות תפירה והיא תוכל לעזור לך לבחור את המכונה שתתאים לך בדיוק לתקציב ולצרכים שלך.

איפה אפשר להשיג מכונת תפירה בחינם?

מכונת תפירה זהו מוצר יקר, זה כמו לשאול איפה אפשר להשיג מכונת כביסה שעובדת במצב מעולה בחינם.

לפעמים יש באגורה מכונות תפירה, שאני אישית הייתי מתרחקת מהם, המכונות האלו טובות לתצוגה בלבד, כל שימוש בהם יגרור אותך ישירות להוצאה נוספת אצל הטכנאי של המכונות תפירה וכניראה שתשאירי אצלו הרבה כסף עד שהמכונה תעבוד בשבילך באמת.

את יכולה לנסות לשאול שכנות או דודות אם יש להן מכונת תפירה להשאלה, שתוכלי לבדוק את עצמך אם את רוצה לתפור, אבל שוב אף אחד לא מבטיח לך את תקינות המכונה, ויכול להיות שתצטרכי לתקן אותה לפני שתוכלי להשתמש בה.

בקיצור, חסכי כסף עד שתוכלי לקנות מכונת תפירה נורמלית. זה לא סכום בלתי אפשרי, ברוב החנויות אפשר לקנות מכונת תפירה בתשלומים כך שתחשבי שזה כמו שאת מוציאה על חוג, כל חודש סכום קטן כדי להנות מהמכונה שלך באמת ולא לצאת מתוסכלת.

 

קנית מכונת תפירה ואת לא יודעת מה עושים איתה?

הצטרפי עכשיו לקורס נפלאות המכונה- ותגלי עולם שלם של יצירה משובחת.

לחצי כאן כדי להצטרף לקורס

הקורס מתאים גם למי שיש לה מכונת תפירה כבר הרבה זמן…

קחי מתנה!

מתנה ממני!

Similar Posts

3 Comments

  1. שלום, אם יש לי כרגע 1300-1400 ש"ח, יש מקום שאת מכירה אולי שאוכל לקנות מכונת תפירה טובה? (אני תלמידה ואני לא עובדת בשנת הלימודים כך שלא ארוויח עוד כסף בזמן הקרוב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *