בלוג השבוע- ידיים- הורים וילדים יוצרים ביחד מהטבע

י"ב תמוז 2.7.12
שם הבלוג:   ידיים- הורים וילדים יוצרים ביחד,מהטבע.
 
כתובת הבלוג:http://vered.leap.co.il/
 
שם הכותבת : ורד סבילה כהן ,

מתי גילית שאת מאוהבת בעולם החוטים?

מגיל כלום.

גדלתי בבית של אבא חקלאי ואמא יוצרת בחוטים- תפירה, גובלנים, סריגה במסרגה אחת, שתיים, חמש, בדים ותפירה- כך שכל הזמן חומרי היצירה האלו היום סביבי- הייתי מוקסמת מהם ורק חיכיתי לרגע שאמא שלי תסכים ללמד אותי . כמובן, זה קרה יחסית  בגיל מוקדם, למדתי את כל המלאכות ונהנתי ברמה של אויר לנשימה. בגיל ההתבגרות- ההורים שלי נפרדו, היה לי מאוד קשה בבית וחברתית ועבורי העיסוק במלאכות- הציל אותי ויצר עולם של קסם ואפשרות ,להתמודד עם תקופה לא קלה זו. מצאתי עצמי בכיתה י , סורגת לחברות סוודרים בתשלום- תוך שבוע!. אח"כ מצאתי עצמי מורה לחינוך מיוחד , משם עברתי לחינוך האנתרופוסופי כמחנכת ומהר מאוד למורה למלאכות יד לכיתות א-ח – כל המלאכות האהובות עליי. היום יש לנו גן ילדים אנתרופוסופי וגם שם אנו תופרים, סורגים ויוצרים עם הילדים, בכל יום .

איך את מצליחה להכניס את היצירה בסדר היום שלך?

בכל יום בכל רגע.

ראשית בחשיבה- החשיבה שלי ערה ,פתוחה וסקרנית ומתוך כך הדברים זורמים וקורים.

בעשייה- בכל יום עם הילדים- גם בבית שלנו ,את היצירה הילדים שלנו נושמים כבר מהרחם –  יצירה משותפת במרכז הבית- בעיניי זה חשוב, נגיש, טבעי ויוצר קשר טבעי ליצירה-  אם זה באוכל – מבשלים יחד, אם זה בחומרים- סריגת אצבעות- סבתא סורגת, תפירת פרפרים, תפירת חיות- ברבור צחור, ציור בגירי שעווה טבעית ועוד ועוד, בכל פעם פרוייקט אחר. הם בני -11 , 9, ו-7 – המורות למלאכה בכיתות שלהם כל הזמן משבחות את היכולות שלהם- אני רואה עד כמה יצירה יומיומית מחזקת אצלם את היכולות המוטוריות, הבטחון והדימוי העצמי שלהם, היצירתיות ומתוך כך את הבריאות והשמחה הטבעית שלהם.

גם בגן הילדים שלנו- בכל יום פתוחים שולחנות מלאכה – יצירה יומיומית ופרויקטים ארוכי טווח – הידיים שלהן לומדות לתפור, לצייר בצבעי מים, לפסל בשעוות דבורים, להכין לחמניות, לסרוג בסריגת אצבעות חבלי קפיצה, ועוד ועוד.

3 הדרכות מומלצות מהבלוג שלך:

היום אני נותנת כלים להורים איך להצליח בהורות שלהם ולגדל את ילדיהם כך שיהיו עם בטחון ודימוי עצמי גבוהה, שיהיו בעלי כישורים מוטוריים מפותחים, יצירתיית ומתוך כך שמחים ובריאים – באמצעות יצירה משותפת בבית בחומרים טבעיים והדרכות וידאו שאני שולחת להם בדואר  .

בנוסף אני מפרסמת מדור מלאכות בירחון " אדם עולם" ו-"אדם צעיר ", בכל 3 חודשים כותבת ומדריכה ליצירה משותפת מחומרים טבעיים.

דף רעיונות ליצירת קיץ בבית עם הילדים– מחומרים שיש בכל בית לחצו כאן

 גם הנאה, גם חיזוק היכולות וגם למידה-  מאכלים, סריגה, תפירה, הדבקות ועוד…..תכנסו ותהנו….

מובייל פרפרי אביב קסום

ערכה ליצירת 2 מוביילי פרפרים מצמר טבעי להורה וילד-

ערכת החומרים כוללת-

 2 ענפי נצרים ליצירת המובייל , שלל צבעים של צמר טבעי, חוטי רקמה חתוכים למידה  ומנקי מקטרות -הנשלחת ישירות בדואר הביתה עם  דף הסבר עם תמונות הדגמה, ווידאו המלווה שלב שלב .

תפירת פרפרי אביב מרהיבים- מבד לבד טבעי –

ערכת החומרים כוללת-

בדי לבד טבעי בשלל צבעים, חוטי תפירה, מחטים ,סיכות, ומנקי מקטרות  -הנשלחת ישירות בדואר הביתה עם דף גזרות פרפרים בגדלים שונים,  דף הסבר עם תמונות הדגמה, ווידאו המלווה שלב שלב

3 דברים שלא ידענו עליך?

  1. למדתי חינוך מיוחד מסמינר הקיבוצים-  עבדתי עם ילדים חירשים בשפת הסימנים, למדתי לתואר שני תראפיה באומנות פלסטית בלסלי קולג  ואז הגעתי ללמד בביה"ס אנתרופוסופי. היום יש לנו גן ילדים אנתרופוסופי , וכלים שאנו נותנים להורים הרוצים את הצלחת ילדיהם בחיים- באמצעות ערכות יצירה המגיעות ישירות הביתה, ליצירה משותפת בבית
  1. בין לבין גם הספקתי להיות דיילת אויר ולטייל בעולם .
  1. מעולם לא דמיינתי שאביא לעולם את האהבה שספגתי בבית ליצירה-

את הכוח המרפא והבונה שלה-

שאביא להורים את הכלים ואת היכולת של היצירה  להביא להצלחה מוכחת בגידול ילדים עם בטחון ודימוי עצמי גבוהים, כישורים מוטוריים מפותחים, יצירתיות , שמחה ובריאות.

מי מהווה השראה בשבילך?

  • אמא נוגה שלי , שעד היום תופרת, רוקמת , סורגת  ונהנית משעות של יצירה המביאה לה ולנו שמחה ועניין.
  • בתיה עוזיאל  האגדית- שעליה גדלתי- הייתי צמודה לטלוויזיה ( יש  גם יתרונות לטלוויזיה ) וקולטת כל דבר " הנה הכינותי מראש ". היא תמיד השראה גדולה עבורי. אני יודעת שאף היום יש לה בלוג והיא נותנת רעיונות ליצירה- זה אף פעם לא נגמר- כמעיין שופע!

תני טיפ בתפירה לא שיגרתי.

כשעובדים עם ילדים בתפירה- החל מגיל 4.5-5 – לבחור עבודות קלות, קצרות , צבעוניות שהן גם שמישות להם- ארנק קטן, פרפר אצבע, גמד משחק – כך הם בונים מקום נכון ואפשרי למפגש עם התפירה, היכולות שהיא בונה ומאפשרת ואת האהבה לדבר .

אל בלוג השבוע הקודם- גיזרה פרטית

אל בלוג השבוע הבא- עומדת על במה

קחי מתנה!

מתנה ממני!

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *